Κυριακή 14 Ιουνίου 2009

Ολύμπιανς


Οι γνωστοί και ως Beatles της Θεσσαλονίκης

Για δεκαετίες συντρόφευσαν το μουσικόφιλο κοινό της Ελλάδας με επιτυχίες, που έγιναν θρυλικές. Χώρισαν οριστικά πριν από 37 χρόνια και πριν από λίγες ημέρες, συναντήθηκαν ξανά στην αφετηρία τους, τη Θεσσαλονίκη και τραγούδησαν όλοι μαζί στη γενέθλια εκδήλωση ενός φορέα ...νεότερου από το συγκρότημά τους, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), που φέτος γιορτάζει τα 35 του χρόνια.
Ο λόγος για τους «Ολύμπιανς», το συγκρότημα που δημιουργήθηκε το Σεπτέμβριο του 1965, από τους Άλκη Κακαλιάγκο (πιάνο-hammond organ), Πασχάλη Αρβανιτίδη (τραγούδι-μπάσο), Βαγγέλη «Σπόρο» Κουτσοτόλη (σαξόφωνο), Κούλη Καλογιαννίδη (κιθάρα) και Δημήτρη «Τζακ» Λαζαρίδη (τύμπανα).
Με αυτή, την αρχική του σύνθεση, το γκρουπ είχε να εμφανιστεί από το 1967, δηλαδή 42 ολόκληρα χρόνια, ενώ ως «Ολύμπιανς» (μαζί και με άλλα μέλη) δεν έχουν επανασυνδεθεί από το 1972, τόνισαν μέλη του συγκροτήματος.
Το ελληνικό θρυλικό συγκρότημα εμφανίστηκε την Τσικνοπέμπτη, στο ξενοδοχείο PORTO PALACE της Θεσσαλονίκης, όπου ο Κούλης Καλογιαννίδης ‘επαιξε ξανά κιθάρα, για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια. Τη συναυλία των «Ολύμπιανς» συνόδευσε σπάνιο οπτικό υλικό.
Η εκδήλωση για τα 35 χρόνια του ΣΕΒΕ, είχε ως στόχο να σηματοδοτήσει «στροφή» στην ιστορία του Συνδέσμου, ο οποίος επιθυμεί να ενισχύσει τον περιφερειακό του χαρακτήρα και να μην είναι πια «σύνδεσμος κυρίως, της Θεσσαλονίκης», όπως δήλωσε ο πρόεδρός του, κ. Θωμαΐδης.
Για το λόγο αυτό, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκδηλώσεις παρουσίασης του Συνδέσμου σε Κοζάνη, Φλώρινα, Καστοριά και Ιωάννινα, ενώ ετοιμάζονται αντίστοιχες σε Σέρρες και Αλεξανδρούπολη.
Παράλληλα, για την προσέλκυση νέων αγοραστών ελληνικών προϊόντων, ο ΣΕΒΕ συνεργάζεται ήδη με 45 επιχειρήσεις σε έξι αγορές-στόχους.

Πως ξεκίνησαν οι Ολύμπανς
Πρώτες εμφανίσεις στo night-club "Χαβάη" στην Ν. Κρήνη, εκεί που βρίσκεται το Νοσοκομείο Παναγία του ΙΚΑ, με "αφεντικό" τον Τάκη Κανίδη. Η νεολαία από την πρώτη στιγμή αγκαλιάζει και στηρίζει με την αγάπη της το συγκρότημα.
Ο Γιώργος Κοντόπουλος (ραδιοφωνικός παραγωγός) με τα μαγνητόφωνα του ηχογραφεί ζωντανά τους Ολύμπιανς σε μουσικό πρωινό στην "Χαβάη" και τους παρουσιάζει σε εκπομπή του στη "Φωνή της Αμερικής", την ίδια ηχογράφηση και με ζωντανή συνέντευξη των Ολύμπιανς βγάζει στον αέρα ο 'Αλκης Στέας σε εκπομπή του στο ραδιόφωνο την οποία την ακούει ο τότε διευθυντής του υποκαταστήματος στην Θεσσαλονίκη της Δισκογραφικής εταιρείας "Ελλαδίσκ" Γιάννης Σωκρατίδης ο οποίος ενθουσιάζεται και ανοίγει τον δρόμο για να ηχογραφηθούν στην Αθήνα (Δεκέμβριος 1965), με παραγωγό τον Γ. Ράλλη, ο "Τρόπος" και το "Συμπόσιο" με αποτέλεσμα την επιτυχία και αναγνώριση σ' όλη την Ελλάδα.
Η πρωτοφανής επιτυχία των "Ολύμπιανς", για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. μπορεί να αιτιολογηθεί ως εξής. Πάντα οι νέοι θέλουν να έχουν την δική τους μουσική. Ο χορευτικός ρυθμός που συγκινούσε τότε (1965) ήταν το σέικ. Οι "Φόρμινξ", που προηγήθηκαν των "Ολύμπιανς", έπαιζαν μεν μοντέρνα χορευτική μουσική, αλλά "σνόμπαραν" τον ελληνικό στίχο. Και γενικά όλα τα συγκροτήματα εκείνης της εποχής έκαναν το ίδιο, η τραγουδούσαν στα ελληνικά με ξενική προφορά. Η καθαρή και ειλικρινής άρθρωση του Πασχάλη σε μελωδίες με ελληνικό στίχο, σε μουσική με "ευρωπαϊκό άκουσμα" σε σύγχρονους μοντέρνους χορευτικούς ρυθμούς έκανε να σκιρτήσουν οι καρδιές όλων των νέων, και να χαρίσουν όλη τους την αγάπη στο συγκρότημα και ακόμη να την μεταφέρουν και στις επόμενες γενιές.
Αποτέλεσμα όλα τα νεανικά ροκ συγκροτήματα άρχισαν να ηχογραφούν την μουσική τους πάνω σε ελληνικό στίχο.
Ακολουθεί το "Συγνώμη" με στίχους γραμμένους από τον Ν. Ελληναίο, το "Σχολείο" και η δημοτικότητα του γκρουπ ανεβαίνει στα ύψη.
Στρατιωτική θητεία, σπουδές και άλλες οικογενειακές υποχρεώσεις απομάκρυναν κάποια από τα ιδρυτικά μέλη από το συγκρότημα.
Γι αυτό πολλοί καλοί μουσικοί που εν συνεχεία διέπρεψαν στο μουσικό στερέωμα πέρασαν από τους "Ολύμπιανς" όπως οι Βασίλης Παπαβασιλείου (μπάσο-τραγούδι), Νίκος Παπάζογλου και Γιάννης Καρατζόγλου (τραγούδι), Παντελής Δεληγιαννίδης (κιθάρα), Γιώργος Ζηκογιάννης (μπάσο), Νίκος Αρχοντής (βιολί-σαξόφωνο), Αντώνης Θεοδωρόπουλος (σαξόφωνο), Πάνος Λεμονίδης (ντράμς), Νέστωρας Δάνας (κιθάρα), Βαγγέλης Κιτσικόπουλος (κιθάρα-τραγούδι), Ρούλης Πυρίλης (ντράμς).
Το 1972 έχουν απομείνει από τα ιδρυτικά μέλη μόνο ο Πασχάλης Αρβανιτίδης και ο 'Αλκης Κακαλιάγκος. Τα μουσικά πράγματα της εποχής δεν ευνοούν την ύπαρξη συγκροτημάτων. Ο Πασχάλης κατεβαίνει στην Αθήνα και ξεκινά μια επιτυχημένη σόλο καριέρα. Ενώ ο 'Αλκης Κακαλιάγκος, συνεχίζει να συνθέτει μουσική, να κάνει μουσικές παραγωγές με αποκορύφωμα την μουσική επένδυση στην μεγάλου μήκους ταινία του Τάκη Κανελλόπουλου "Το Ρομαντικό σημείωμα". Παράλληλα λειτουργεί την εισαγωγική επιχείρηση πιάνων PETROF και συνθεσάιζερ στην Θεσσαλονίκη.

2 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Xairetw olous!
    Psaxnw kataxwrhseis kai plhrofories gia ton maestro kai kitharista twn Olympians k. Nestor Dana. Opoios kserei pou tha mporousa na vrw kati tha xarw na mou steilei. Eyxaristw!

    ΑπάντησηΔιαγραφή